Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 859 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci)
Pfeiffer, Jan ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Vartecká, Anna (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta DISERTAČNÍ PRÁCE Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci) MgA. Jan Pfeiffer 2023 Abstrakt Předmětem této práce je černá neboli označení pro barvu. Je to ale také výtvarný koncept a výrazový prostředek. Předmětem mého zájmu jsou tedy vybrané případy fenoménu černá ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci. Černou chápu jako fenomén, který zkoumám prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby. V jejím průběhu si kladu otázky, jako např.: jaké podněty nám černá dává a jak je provázána s naším sociokulturním pozadím a jeho vnímáním. Ptám se také současných umělců, pracujících vědomě či nevědomě s černou, co jim v práci černá umožňuje a jak je pro ně nosná, zda je pro ně klíčová. Mým záměrem je otevření nových pohledů na téma černé a jejího propojení s denním životem, schopnost zacházet s tímto fenoménem jako s vědomým gestem, názorem - odlišení rozdílného užití černé v různých kontextech. Zkoumám rovněž možnosti uvažování ověřené v rozdílných kontextech, které by byly inspirativní pro pedagogickou práci. Výzkumný model využívá kombinaci několika metod, a to metodologií kvalitativního výzkumu vztaženého k praxi umělecké tvorby, respektive kombinace jejich přístupů. Výraznou inspirací pro mě jsou zejména...
Zoo jako sociálně konstruované instituce v měnících se společenských a teritoriálních kontextech
Nekolný, Lukáš ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Šantrůčková, Markéta (oponent) ; Boltižiar, Martin (oponent)
Tato disertační práce se zabývá výzkumem zoo jako sociálního konstruktu, který svou historií a podobou reprezentuje vývoj vztahu společnosti a přírody, resp. člověka a zvířat. Zároveň jde o specifickou kulturní krajinu odrážející i další změny paradigmat a potřeb ve společnosti. Aktuální podoba zoo vždy reflektovala různé ekonomické, politické, environmentální a kulturní aspekty, resp. názorové i prostorové proměny společnosti. Práce je zároveň příspěvkem do diskuze uplatnění tematizace typické pro současnou společnost zaměřenou na zážitky. Cílem práce je charakterizovat vývoj zoo a jejich současnou podobu v Evropě, kde tento koncept na přelomu 18. a 19. století vznikl, a diskutovat regionální rozdíly s ohledem na odlišný geografický kontext postsocialistického prostoru. Z pohledu geografie se jedná o doposud vzácně řešené téma, a to jak z pohledu teoretického (zoo jako příklad zkoumané specifické krajiny), tak z pohledu zkoumaného regionu, který byl v dosavadní literatuře opomíjen. První část poskytuje teoretický rámec pomocí diskuze odborné literatury a formulování východisek práce na základě vybraných konceptů a paradigmat (sociální konstruktivismus, vztah člověka a zvířat, koncepty kulturní krajiny, tematizace, turistické atraktivity) klíčových pro výzkum a reflexi zoo a jejich podob, rolí a...
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
Stavba v krajině - Winery
Nováková, Natalie ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Urbanistický koncept v katastrálním území obce Strachotín vychází z inspirace spirálou. Obec se nachází na břehu Novomlýnských nádrží a nabízí nádherný výhled na Pálavu. Tudíž pro mě nejsilnějším motivem se stala příroda, která se pravidelně cyklí, ale neduplikuje se. Spirála byla aplikovaná na příjezdové cesty k vybranému místu, které nabízí nejlepší výhled a zároveň komunikuje s vesnicí. Funkce vinařství byla doplněna malým rekreačním jezdeckým areálem. Funkční řešení nabízí možnost návštěvy, rodinné rekreace či pořádání firemních akcí a prezentací. Při vkládání funkcí bylo uvažováno nad nejpříhodnějším způsobem dopravy, která bude tuto danou funkci vystihovat. Toto bylo dále upraveno vytvořením veřejných prostor, které navazují na jednotlivé provozy a celý areál. Samotné hmotové řešení objektů je inspirováno samotnou Pálavou, která je tvrdá, ale jemná. Pro jsem nejdůležitější objekty „vykrystalizovala“ a podpořila je zakrytím zelení ty méně důležité z hlediska návštěvníka.
V lese
Pucharová Kramářová, Vendula ; Dub, Petr (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Mé práci předcházela tvorba fotografií v nočním lese, která pro mě byla moc důležitá kvůli pocitu tajemna a mystična. Krajinu nepřepisuji realisticky podle fotografií, stylizuji ji a schematizuji. Zajímám se o krajinu nekultivovanou, se spadenými větvemi a trouchnivými pařezy. Maluji olejem, některá místa promalovávám, jiná nechávám nahozená s patrnými malířskými gesty.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Kašpárek, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je vypracování návrhu Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Projekt se v obecné rovině zabývá celkovým provozem sportovního letiště, detailně pak řeší provozy muzea a přidružených služeb návštěvníkům letiště. Nový areál se pokorně zapisuje do krajiny, v atraktivní lokalitě Medláneckých kopců vytváří další přitažlivý prvek a i přes složitý provoz a pohyb techniky nevytváří žádnou bariéru, naopak území spojuje a je jeho přirozeným centrem. Letiště v Medlánkách bylo založeno už ve dvacátých letech minulého století a od té doby se areál poměrně nekoncepčně rozrůstal o další hangáry a různé přístavby. Z těchto byly zachovány pouze dva původní dřevěné hangáry, které doplnil ještě jeden nový, správní a reprezentační budova. Provozní objekty vymezují prostor pro techniku, nová reprezentační budova jej uzavírá a vymezuje prostor pro lidi, propojuje území naučnou stezkou, nabízí nádherné výhledy a dotváří veřejný prostor, který letiště zpřístupňuje kolemjdoucím. Celý areál je orientován zády k zástavbě a otevírá se do krajiny, širokému okolí se tak prezentuje ikonickou siluetou reperzentační budovy. Křivka budovy dává prostor letadlům chystajícím se k letu a umožňuje tak bezkolizní pohyb lidí a techniky po letišti a taky vytváří důstojný prostor pro letadla, která už létat nebudou. Expozice leteckého muzea prochází druhým podlažím budovy a návštěvník tak stoupá vzhůru k jednotlivým kluzákům, které levitují v prostoru, sluneční paprsky vytvářejí na jejich na leštěných kapotách odlesky a v pozadí mají živé letiště a oblohou. Muzeum zde nabízí procházku leteckou historií v jiném kontextu než běžné hangáry. Celá reprezentační budova je funkčně i konstrukčně rozdělena na tři celky. V přízemní části blíže ke vstupu do areálu se nachází restaurace, odkud je možné sledovat letadla jak si to rolujou na rozletovou drahu, závody ultra lightů, kroužení kluzáků a veškerý život letiště. Jižní křídlo je věnováno akt
Studie rekonstrukce rybníku Těšík v k.ú. Horní Bory
Drašar, Zdeněk ; Princ, Michal (oponent) ; Menšík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce rybníku Těšík na úrovni a v rozsahu studie. Úvodní část práce definuje terminologii a rozdělení malých vodních nádrží. Následující praktická část práce se již věnuje zájmové lokalitě a jejímu současnému stavu vedoucímu k nutné rekonstrukci. Na tuto část navazuje návrh vhodného technického řešení rekonstrukce podložené hydrotechnickými výpočty a poslední výkresovou částí.
Malá balení
Drštičková, Hana ; Jamrichová, Kristína (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
Diplomová práce se po formální stránce skládá z mozaiky výstupů napříč médii. Obsahuje soubor videí, soubor vyšívaných kusů oblečení a soubor ručně kreslených, subjektivních map, vše doplněné a provázané kresbami, akvarely, texty, objekty a audio doprovodem. Tematicky má práce dvě vrstvy. Za prvé se zabývá reflexí konkrétních (mých) koníčků, které se vztahují k specifickým představám o přírodě a krajině. Tyto koníčky jsou děleny do tří tématických oblastí pojmenovaných Emo mapy, Škála kovbojů, a Bio Topy. V druhé vrstvě je práce kritickým zamyšlením nad využíváním strategií koníčků v umělecké práci, jako jednou z posledních možností jak tvořit v čase permanentních krizí.
Hladina
Mrňová, Petra ; Prokop, Tomáš (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Studentka se ve své práci soustředí na objektivizaci osobního vnímání konkrétní konfliktní situace. Identifikuje si zraňující pocit, jenž jí silně utkvěl v paměti a neustále vyvolává otázky. S ignorováním nebo nevědomím, kde je hrana a kde už je to za hranou. Popisuje a hledá mantinely kapacity nahlédnutí sebe sama. Kde začíná a kde už končí schopnost ovládnutí ? Autorka se snaží vciťovat do lidí, kteří překračují její pomyslné hrany v tom, co je správně, a ptá se sebe sama, zda překračují i své vlastní? Performativní umístění tvrzeného skla do koruny stromu slouží pro materialistické uchopení limitů: „co lze unést“, „kde je hrana“, „co je kapacita“ Inspiračním zdrojem pro ni jsou vlastní zkušenosti, přemýšlí ale o otevření tématu ve společnosti obecně.
Centrum volného času Brno
Gregorová, Stanislava ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh novostavby centra volného času v Brně Novém Lískovci. Řešené území je vymezeno prostorem při ulici Plachty. Pozemek se nachází v severní části území, je obklopen panelovými a bytovými domy. Princip návrhu spočívá v začlenění objektu do prostředí parku v kontextu s okolní zástavbou. Objekt s panelovými domy koresponduje svým tvarem a materiálem, zakomponováním do svahu se přizpůsobuje okolnímu terénu. Beton, kubus, jednoduché členění jsou typické pro celou stavbu, v exteriéru jsou patrné u nadzemního podlaží, naopak podzemní podlaží má pomocí materiálu dřeva navázat na okolní terén. Budova centra volného času je funkčně členěna na části: multifunkční sál, místnosti pro volnočasové aktivity a kavárna. Všechny tyto provozy spolu úzce souvisí a doplňují se. Zelená střecha objektu je navržena pro pohyb osob, doplněna o lavičky a společně s úpravou okolního parku má přispět k vytvoření využívaného veřejného prostoru na sídlišti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 859 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.